Een digitaal notitieblok, maar dan véél meer! Gebruik het zakelijk en privé, voor kleine notities en grotere projecten. Geen notitieblokken, losse papiertjes waar je iets op hebt geschreven of post-its meer, maar alles in één programma georganiseerd.
Ik merk dat veel mensen toch nog niet bekend zijn met dit fantastische programma of niet weten hoe het werkt en hoe ze moeten beginnen. Wat mij betreft hartstikke zonde!
Productief werken met OneNote. Plaats korte notities of gehele projecten, de mogelijkheden zijn enorm.
Wil jij ook eindelijk al je notities op één plek bewaren? Niet meer zoeken naar notulen, gespreksverslagen, recepten, boeken-tips, handige screenshots of video’s, maar alles logisch opgeslagen, gestructureerd, up to date en altijd bij de hand? Ik gebruik het zelf zowel zakelijk als privé, daar is heel makkelijk onderscheid tussen te maken. OneNote functioneert ook op smartphones en tablets.
3 Top-tips!
1. Lijstjes maken
De meeste mensen zijn gek op lijstjes maken en daarbij ook het afvinken. In OneNote maak je per onderwerp gemakkelijk vinklijstjes en andere opsommingen.
Plaats willekeurig notities, geef er het juiste label aan (bijvoorbeeld, nog te lezen boeken) en zoek via de zoekbalk op dit label (nog te lezen boeken). OneNote laat alle notities zien met dit label, maakt niet uit waar ze staan opgeslagen in OneNote.
2. Takenlijst OneNote/ Outlook/ To Do (app)
Als je werkt met Outlook-taken kan je taken vanuit OneNote gewoon toevoegen.
Dit kan door middel van de vlagstatus in OneNote (desktop). Zo heb je al je taken op een rij!
3. Toevoegen van mails en allerlei andere soorten bestanden
Je kan heel gemakkelijk mails toevoegen in OneNote, maar net zo snel een OneNote pagina per mail verzenden. Handig als je in OneNote al je vergaderingen en notulen bijhoudt.
Maar je kan ook bestanden vanaf je computer toevoegen (Word, Excel of een gehele map). Of een koppeling van internet, foto’s, schermafdrukken, gekopieerde tekst, audio en video. Je kan het zo gek niet bedenken.
Deel je een heel notitieblok met iemand (of met meerdere personen) dan kun je ook nog eens heel gemakkelijk samenwerken.
OneNote slaat alles automatisch op, synchroniseert met al je apparaten en is ook offline te gebruiken.
De integratie met andere Microsoftoffice-onderdelen is fantastisch, zoals Outlook, Teams en To Do.
En daarbij is het, als Microsoft-gebruiker, ook nog eens gratis!
Wil je meer weten of wil je weten hoe je het beste kan beginnen met OneNote, kijk dan eens bij mijn online training Grip op OneNote.