📩 Waarom een to-dolijst vaak niet werkt (en wat wél werkt!)

Linda Gripeffect

Bespaar tijd door efficiënter en effectiever te werken.

Je kent het vast wel: je begint de dag met goede moed en een to-dolijst vol taken. Maar aan het einde van de dag… zijn er maar een paar doorgestreept. De rest schuif je door naar morgen, en morgen weer naar overmorgen. En voor je het weet, staat er bovenaan je lijst: “To-dolijst opruimen.” 

Veel mensen ervaren dit probleem omdat een losse to-dolijst niet helpt om overzicht te houden. Taken verdwijnen ergens op papier, in een notitie-app of zelfs in het hoofd. Maar een effectieve takenlijst moet méér zijn dan alleen een lijstje. Het moet een systeem zijn dat:

✅ Taken op het juiste moment toont (geen lange, overweldigende lijst)
✅ Samenwerkt met je e-mail, agenda maar ook andere apps als Teams en OneNote (zodat je snel kunt plannen en één extern brein crëert)
✅ Altijd en overal beschikbaar is (op je pc én smartphone)

De oplossing? Outlook Taken en Microsoft To Do!

In plaats van een losse lijst kun je werken met een digitaal extern brein. Microsoft To Do en de Outlook-takenlijst synchroniseren met je e-mails, agenda en andere Microsoft-apps. Zo hoef je niets te onthouden, krijg je automatisch herinneringen en kun je overal bij je taken – ook via de app op je telefoon.

Wil je weten hoe je dit goed neerzet in Outlook? Kijk eens bij de online training Grip op je inbox & taken!

Nieuwsgierig hoe ik jou verder kan helpen?

Online training

Grip op je inbox & taken

Online product

Werk met mij

1-op-1 coaching

op coaching

Werk met mij

Incompany training

Logo Incompany
Scroll naar boven